Koło od roweru

Koło od roweru

Jeśli mamy problem z hamulcem typu v-brake, prawdopodobnie spowodowany jest on kilkoma sprawami. Gdy klocki rowerowe są starte (nie mają trójdzielnej powierzchni do ścierania), co utrudnia hamowanie, należy je wymienić. Można je kupić już za kilka złotych za parę, ale lepiej jest zainwestować w nieco lepsze, ażeby szybko nie kupować następnych.

Problemem w hamulcach rowerowych v-brake może być również ocieranie klocków o oponę – wtedy należy poprawić ich ułożenie. Możliwe też, że jeden klocek jest za blisko obręczy koła i nawet o nią ociera, a drugi wręcz przeciwnie. Wtedy należy wyregulować naciągnięcie sprężyn przy hamulcach, co również jest bardzo proste.

To typowe problemy, jakie mamy w hamulcach v-brake, a pamiętajmy, ze wciąż jest to najbardziej popularny rodzaj rowerowych hamulców, wciąż montowany w nowych rowerach, szczególnie tych poniżej tysiąca złotych.

Regulacja hamulców v-brake: wideo

Za powyższe naprawy w serwisie moglibyśmy zapłacić nawet 30 złotych. Gdy jednak obejrzymy filmik poniżej, który dokładnie wyjaśnia, jak wyregulować hamulce v-brake, będziemy mogli zrobić to sami. Polecamy: