Opole: miasto wojewódzkie mające swojego oficera rowerowego (funkcję tę obecnie pełni miejscowy działacz rowerowy Sławomir Szota) na infrastrukturę rowerową w roku 2013 wyda tylko 100 tysięcy złotych: głównie na poprawę obecnego stanu. Sami urzędnicy z Opola obiecują, że znajdzie się więcej pieniędzy, może nawet osiemset tysięcy.

Sieć dróg rowerowych w Opolu to dzisiaj zaledwie kilkanaście kilometrów tras. Gęsto więc nie jest. Dla odmiany Opole wprowadziło dość restrykcyjne, przyjazne rowerzystom zasady budowania nowych dróg rowerowych w mieście. Mogą być one wykonywane tylko z nawierzchni bitumicznej w kolorze czerwonym. Na przejazdach będą montowane podpórki, aby nie trzeba było schodzić z pojazdu, zaś zakręty mają być wykonywane pod przyjaznym kątem. Czy tak będzie? Zobaczymy na nowych ścieżkach rowerowych. Jednak jeśli budżet na 2013 rok zostanie utrzymany, nie należy się ich spodziewać.

Poniżej prezentujemy mapę dróg rowerowych, która została przygotowana przez opolskich rowerzystów. Istniejące drogi rowerowe w Opolu zaznaczono na zielono a te planowane na pomarańczowo. Ikonki rowerzystów to opolskie wypożyczalnie rowerów.