Autor: Qubal

Autor: Qubal

Podczas gdy w takich miastach, jak Kraków i Warszawa buspasy dla komunikacji miejskiej są już normalną praktyką, Łódź na takie rozwiązanie musiała poczekać do 2013 roku. Pierwsze pasy przeznaczone dla autobusów powstaną w ciągu ulic Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego i Palki.

Dlaczego ta wiadomość jest ważna dla rowerzystów? Ponieważ przy okazji Łódź zdecydowała się na rewolucyjny jak na polskie warunki pomysł: po buspasach będą mogły jeździć również rowery.

Takie rozwiązanie jest szeroko stosowane chociażby w Londynie. Przeciwnicy twierdzą, że rowery na buspasach mogą zwolnić autobusy, a zwolennicy, że jest to jeden z najtańszych i najszybszych sposobów na tworzenie infrastruktury rowerowej. Według Adama Łaczka, krakowskiego aktywisty rowerowego, który w zeszłym roku postulował wpuszczenie rowerów na niektóre buspasy w Krakowie, opinia, jakoby komunikacja miejska musiała z tego powodu zwolnić jest przesadzona.