PKP ICRowery w pociągach PKP IC można przewozić wtedy, gdy w składzie znajduje się specjalny przedział na rowery. Wagon z takim przedziałem przy drzwiach zawsze jest oznaczony znakiem roweru.

Możemy się wcześniej dowiedzieć, który jest to wagon: w informacji na dworcu lub kupując bilet – w tym przypadku kasjer nie zawsze będzie mógł lub będzie chciał nam udzielić takiej informacji – szczególnie jeśli na dworcu jest oddzielne okienko z informacją. Na dużych, przynajmniej ostatnio wyremontowanych dworcach zamontowano na peronach tablice z pociągami objętymi rezerwacją miejsc: być możne znajdziemy na nich obrazek ze swoim pociągiem, a tym samym dowiemy się, w którym miejscu jest wagon rowerowy.

W pociągach TLK (ale nie ekspresach) możemy przewozić rower w pierwszym przedsionku pierwszego wagonu i ostatnim przedsionku ostatniego wagonu. Niestety wtedy mieszczą się w pociągu tylko 4 rowery (po dwa na przedsionek)

Zalety przewożenia roweru w pociągach PKP InterCity:

– Stała, relatywnie niewysoka opłata, bez względu na trasę: za 9,10 złotego przewieziemy rower nawet z Zakopanego nad morze.

– Dość wygodne przedziały rowerowe – jeśli są.

– W pociągach EIC nie trzeba zgłaszać się do konduktora po bilet, jeśli się go jeszcze nie ma. Niestety to udogodnienie nie obowiązuje w TLK

Wady przewożenia roweru w pociągach PKP InterCity:


– Mała liczba pociągów z przedziałami rowerowymi
a często tam, gdzie przedziały są: mała liczba miejsc na rowery. Warto kupować bilet odpowiednio wcześniej.

– Niewygodne wnoszenie roweru do wagonu przedziałowego – drzwi są wąskie.

Biletu na rower nie kupimy w biletomacie, ani w internecie.

Zobacz, jak przewozić rower w:

PKP InterCity | Przewozach Regionalnych | U przewoźników lokalnych

Oceń