Przewóz roweru w pociągach kolei Przewozy Regionalne [poradnik 2013]

Przewozy RegionalnePrzewozy Regionalne, jak sama nazwa wskazuje, obsługują lokalne połączenia (pociągi Regio), ale jeżdżą też na niektórych dłuższych trasach (InterRegio). Rowery możemy przewozić we wszystkich tych trzech typach pociągów, natomiast nie możemy ich zabrać do InterRegio Bus (bo nie jest to pociąg, tylko autobus). Rowery, jeśli jest to pociąg z przedziałami, przewozimy w wydzielonym dla rowerów przedziale w pociągu (wagon z takim przedziałem będzie oznaczony) i analogicznie do InterCity w w pierwszym przedsionku pierwszego wagonu i ostatnim przedsionku ostatniego wagonu.

Tak przewieziemy rower w InterRegio i RegioExpress. Pociągi Regio to klasyczne „osobówki”, i rower w nich należy ustawić w na początku lub na końcu przedziału dla podróżnych z większym bagażem.

Cena za przewiezienie roweru w pociągach Przewozów Regionalnych jest stała i zawsze wynosi 7 złotych. Można też kupić bilet miesięczny za 60 złotych.

Zalety przewożenia roweru w pociągach Przewozów Regionalnych:

– Będąc z rowerem i kupując bilet w pociągu, nie trzeba iść do konduktora: można na niego poczekać na swoim miejscu.

– Praktycznie we wszystkich pociągach można przewozić rowery, a siatka połączeń jest dość gęsta.

– Możliwość kupienia biletu miesięcznego.

Bilet można kupić w internecie i w biletomatach, co jak widać po InterCity, nie jest oczywistoscią.

Wady przewożenia roweru w pociągach Przewozów Regionalnych:

Dość wysoka jak na przewozy lokalne cena biletu na rower.

– Do pociągów przedziałowych ciężko jest wprowadzić rower (wąskie drzwi), a w osobówkach ciężko stabilnie ustawić w przedziale dla większych bagaży.

Zobacz, jak przewozić rower w:

PKP InterCity | Przewozach Regionalnych | U przewoźników lokalnych

Komentarze

Dodaj komentarz