ŁódźCzy jeśli sumy przeznaczane na nowe drogi rowerowe wynoszą 1,3 procenta wszystkich sum wydawanych w mieście na infrastrukturę drogową to dużo, czy mało? Spośród 3 miliardów złotych, które Łódź chce przeznaczyć na drogi, na infrastrukturę rowerową pójdzie z tego 39 milionów złotych.

Dzięki tym inwestycjom Łódź zwiększy swoją sieć rowerową o prawie połowę: z obecnych nieco ponad 80 kilometrów do planowanych 120. Nowe trasy rowerowe w Łodzi powstaną między innymi wzdłuż ulic Rydza-Śmigłego (to jeszcze w 2013 roku), Politechniki, Pabianickiej, Rojnej, Zielonej, Żeromskiego, Drewnowskiej, Rzgowskiej. Urząd Miejski chwali się w swoim serwisie internetowym, że:

Dzięki temu Łódź może być najlepiej rozwijającym się miastem pod względem ich liczby. Celem jest połączenie osiedli mieszkaniowych z centrum.

Z pewnością Łódź stanie się jednym z szybciej rozwijających się rowerowo miast, skoro w trzy lata aż o 50 procent zwiększy długość swoich dróg rowerowych. Z drugiej strony to mniej, niż 20 kilometrów, czyli nie ma się czym chwalić. Na to, że na samochody pójdzie więcej, narzekać powodów nie ma, ale że rowery to tylko 1,3 procenta tych wydatków… już chyba ponarzekać sobie można.

Oceń