licznik rowerowy

Licznik rowerowy nie działa. Dlaczego?

licznik rowerowy

Niezależnie, czy twój licznik rowerowy kosztował 15, czy 70 złotych, może mieć usterki. Przyczyny są różne, ale zwykle typowe i poradzisz sobie z nimi sam bez problemu. Oto one:

Bateria: najczęściej wymieniana, ale najrzadziej będąca przyczyną niedziałającego licznika. Bateria może (w zależności ile jeździsz) wytrzymać rok i dłużej, a sygnały wyczerpania zazwyczaj zdradza wcześniej: wyświetlacz po prostu zaczyna blednąć. Jednak gdy przyjdzie ci wymienić baterię licznika, spisz, swój dystans ODO, ponieważ wymiana baterii oznaczać będzie całkowite wyzerowanie licznika, ale większość modeli umożliwia ręczne wprowadzenie przebytych kilometrów.

Magnesy: to to już o wiele częściej spotykana przyczyna awarii – szczególnie w przypadku liczników z dolnej półki. Czujki magnesowe twojego licznika: ta na szprysze i ta na widelcu prawdopodobnie nie są na tyle blisko siebie, że nie przekazują sygnału do licznika (i ten nie pokazuje prędkości w trakcie jazdy) pokombinuj z ułożeniem magnesików i zbliż je do siebie tak, jak jest to możliwe.

Podstawka licznika: chyba najczęściej zawodzący element. Przynajmniej u mnie. Praktycznie każdy licznik ma parę metalowych wypustek mającą swoje odpowiedniki na podstawce licznika. Pewnie są brudne i nie komunikują się. Wtedy trzeba je przemyć alkoholem lub perfumami. Może też podstawka się nieco odgięła i dlatego te czujki się nie stykają. Ale z tym już ostrożnie, bo łatwo uszkodzić podstawkę.

A co, jeśli coś innego się popsuło? Cóż, jeśli masz licznik nieco droższy, zanieś go na gwarancję lub do serwisu (acz może się okazać, że prędzej pomoże ci zegarmistrz). Jeśli licznik kosztował 20 złotych – cóż, lepiej będzie zaopatrzyć się w nowy.



Opublikowano

w

,

przez

Tagi:

Komentarze

Jedna odpowiedź do „Licznik rowerowy nie działa. Dlaczego?”

  1. Anonim

    3.5