Jak kupić rower używany? Część I

RowerChcesz zacząć jeździć rowerem, ale jednocześnie nie chcesz za niego płacić zbyt dużo? Wyjściem w sam raz dla ciebie może być zakup roweru używanego. Już nawet za 500 złotych możesz mieć przyzwoite dwa kółka do jazdy po mieście lub na niedługie wycieczki rowerowe.

Kupno używanego roweru rodzi też pewne ryzyko: mówiąc dosadnie możemy dostać rower kradziony, niezgodny z opisem, albo po prostu złom. Oto jak uniknąć pomyłek przy zakupie roweru używanego.

Czy musisz kupować rower używany?

Określ swój budżet i potrzeby. Jeśli nie chcesz wydać na rower więcej, jak 500-600 złotych, rzeczywiście powinieneś kupić rower używany. Nowe rowery z supermarketu w tym przedziale cenowym nie są warte polecenia: prawdopodobnie rozlecą się po kilku miesiącach.

Za 500 złotych możesz mieć rower, który dwa lata temu był warty 1500. Z kolei gdy masz na zakup tysiąc, a twoje potrzeby nie są duże (jazda po kilka kilometrów dziennie z domu do pracy, lub niewielkie wycieczki weekendowe), śmiało kupuj nowy sprzęt znanej firmy z dolnej półki (rowery Arkus-Romet, Zasada, tańsze modele Kross).

Czy sprzedawca oby na pewno jest właścicielem?

RowerJako kupujący masz prawo wiedzieć, czy sprzedawca jest właścicielem roweru. Powinien ci okazać dowód zakupu: paragon, czy kartę gwarancyjną (jeśli rower ma jeszcze ważną gwarancję, żądaj jej przekazania).

Uważaj na oferty zbyt tanie: rowery takie mogą pochodzić z kradzieży, a gdy policja się o tym dowie, w najgorszym przypadku będzie ci groziła kara za paserstwo.

Podpisz umowę kupna-sprzedaży

Dzięki niej będziesz zawsze mógł udowodnić, skąd masz rower i że jesteś jego właścicielem. Poza tym będziesz mógł dochodzić swoich praw od poprzedniego właściciela, jeśli okaże się, że sprzęt był niezgodny z opisem. Pamiętaj, że zgodnie z rękojmią, przez rok jest on zobowiązany do zwrotu pieniędzy, a tym masz prawo oddać mu towar.

To nie koniec porad, jak kupić rower używany. Zobacz również:
Jak kupić rower używany: Część II: gdzie kupować?
Jak kupić rower używany: Część III: stan roweru


Opublikowano

w

,

przez

Komentarze

Dodaj komentarz